leveringsvoorwaarden | erkend leerbedrijf | werken bij Halesia
leveringsvoorwaarden
Leveringsvoorwaarden
Bestellingen.
Bestellingen kunt u doen via de webshop of per mail, ook is het mogelijk om binnen de openingtijden langs te komen op de kwekerij en uw bestelling persoonlijk te doen.
Bij afhalen is het raadzaam de bestelling minimaal 2 werkdagen tevoren aan ons door te geven, zodat wij voldoende tijd hebben om uw bestelling op afgesproken tijdstip klaar te zetten. Let er bij afhalen erop dat je de wortels en het loof goed winddicht afdekt, en dat u takbeschadigingen voorkomt.
Bestellingen worden altijd buiten vorstperiodes geleverd en voor niet in pot gekweekte planten geldt, zover niet aangegeven bij de levertijd bij de betreffende maat op de website, de periode tussen 15 oktober en 15 april.
Wij versturen je bestelling graag naar je toe, het inpakken van planten doen wij met veel aandacht en is erg tijdrovend. Op dit moment kost het verwerken van je bestelling enkele dagen tot 10 werkdagen. Heb je haast, kom je bestelling dan afhalen.
Bestellingen die bezorgt moeten worden dienen vooraf te worden betaald, maar pas nadat u van ons een bevestiging van uw bestelling hebt ontvangen inclusief de bevestiging of correctie bezorgkosten (komt pas na de eerst bevestiging).
Alle prijzen voor planten zijn in euro’s inclusief 6% BTW en gelden zolang de eigen voorraad strekt. Wanneer planten ingekocht moeten worden kunnen de prijzen veranderen, we zullen dit zoveel mogelijk proberen te voorkomen.
Bij afwijkende maten kunnen de prijzen varieren, indien de prijs hoger wordt zullen we u hierover inlichten.
Bezorgkosten.
Wij raden u aan de planten zelf te komen uitzoeken en af te halen op de kwekerij in Zuidlaren. Heeft u zelf geen mogelijkheid tot vervoer van grotere planten dan bieden wij de mogelijkheid van bezorgen met onze bezorgdienst in de omgeving van zuidlaren.
kosten voor bezorging
Klachten.
Wij streven ernaar om de planten altijd soortecht te leveren. Soortechtheid wordt gegarandeerd, echter niet hoger dan de catalogus/factuurwaarde. Bij reclamatie dienen niet soortechte planten aan ons geretourneerd te worden dan wordt deze door ons vervangen door een soortecht exemplaar. Dit kan tot maximaal 1 jaar na levering van de plant.
Klachten over de kwaliteit van geleverde planten dienen binnen 14 dagen na ontvangst van de planten schriftelijk (liefst per email) aan ons kenbaar gemaakt te worden. Voor het aanslaan van planten van planten gekocht buiten het groeiseizoen is 14 dagen niet altijd reëel, hier geld dat dit voor 15 juni kenbaar gemaakt dient te worden.
Volledige garantie op de hergroei kunnen wij helaas niet geven, omdat er teveel factoren zijn die buiten onze invloed liggen. (Bijvoorbeeld grond die in de wintermaanden te nat is, te diep geplante planten of op een verkeerde grondsoort aangeplante planten, etc.)
Mochten er problemen ontstaan bij de hergroei dan zijn wij altijd bereid om u te adviseren. Wanneer de fout van het niet hergroeien van planten bij ons ligt dan worden planten door ons vervangen.
Bij een aantal lastig verplantbare en gevoelige planten kunnen we geen hergroei garanderen. Dit zal bij desbetreffende planten in de tekst worden aangegeven.
Betalingsvoorwaarden.
Bij het afhalen van een bestelling dient betaling contant voldaan te worden. (pinnen is mogelijk) Bij postpakketten en verzending per transporteur worden geen verdere kosten in rekening gebracht dan de verpakking- en verzendkosten, bestelling dient voor verzending bij ons binnen te zijn. Eventuele incassokosten zijn voor rekening van de koper.
Kortingen
Voor grotere bestellingen kunt u gerust vooraf om een offerte vragen, vaak kunnen wij dan een korting geven.
DIVERSEN
Voor alle gevallen waarin het bovenstaande niet voorziet zijn de Handelsvoorwaarden voor de Boomkwekerij in Nederland van toepassing (HBN), gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Meppel.